czwartek, 11 czerwca 2015

Pokląskwa.



       Na początku tego tygodnia postanowiłem odpocząć od futra i poświęcić czas na pierze :)  Za cel wziąłem sobie Pokląskwy, które lubię za ich ładne upierzenie i ciekawe zachowanie.
       Podczas moich wędrówek wiele razy obserwowałem jak próbują odciągnąć zagrożenie z rejonu w którym znajdowało się gniazdo.Samiec z samicą podnoszą alarm głośnym „tip,tip,tip” i przelatując z miejsca na miejsce zwracają na siebie uwagę.Próbując je podejść zawsze pozwalały mi tylko do określonego dystansu do nich,gdy przekraczałem niewidoczną granicę natychmiast przelatywały w inny rejon.

      Kilka dni poświęciłem na obserwację zarośniętej i zakrzaczonej łąki,żeby określić miejsca w których najchętniej przebywają.Okazało się że są tam dwie pary które dzieliły ze sobą te same terytorium.Raz tylko zauważyłem kłótnie pomiędzy samcami,poza tym jednym incydentem koegzystowały bez problemu ze sobą.Oprócz pokląskwy,mieszkańcami tej łąki są również skowronki,pierwiosnki,łozówki,trznadle,czasem zawitają sarny i lisy.
      Niedługo powrócę tam z powrotem,zdjęcia które wykonałem to typowe kadry środowiskowe,a chciałbym mieć w albumie czysty atlas tego gatunku.




7 komentarzy:

  1. Ostatnie zdjęcie podoba mi się najbardziej, bo malarskie ;-)

    Pokląskwa to rzeczywiście ładny ptaszek, tylko czemu trzeba tak sobie język wyłamywać? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję pani Ewo :) no nazwa trochę łamiąca jezyk. Dodam jeszcze że jest taki ptak jak kąsklawka , nazwa podobna , przez to nigdy nie wiem który jest który :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. no jest jeszcze niekoniecznie łatwiejszy potrzeszcz : Wszystkie te nazwy dedykuję sąsiadom - niemcom. Kapitalne foty, fajne story, Paweł, czekamy na kolejne wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Krzychu :) co do nazw to ptasie chowają się względem roślin akwariowych np.taka Heteranthera zosterifolia fajna nazwa co nie :) Miałem jak wiesz dać inny wpis ale ten jest świeżutki,dzisiejszy tamten będzie jako zapasowy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Paweł, już masz ten atlas! Już lepiej ich nie sfotografujesz (super tła, samczyk i samiczka), więc trzaskaj inne gatunki:) Bardzo lubię pokląskwy, mimo że zawdzięczam im boreliozę. No ale, coś za coś.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ,nie Wojtku nie mam takiego który zaplanowałem sobie w głowie :) Tam warto wybrać się również ze względu właśnie na te inne gatunki.Boreliozy współczuję :((

    OdpowiedzUsuń